Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Máme doma prvňáčky

Po absolvování prvního týdne školy s dvojčátky prvňáčky aspiruji na červený diplom z vysoké školy manažerské, ale zvládli jsme to! Pastelky jsou v penále a toaletní papír u paní učitelky.

Dostali jsme do schránky leták Europarku a jeden z jeho článků má název: Michaela Maurerová má doma dva prvňáčky. Na fotce se maminka dvojčátek drží za hlavu – nevím, zda si pouze upravuje vlasy, nebo si ji jen přidržuje, aby jí neulétla, protože má stejně jako já po prvním týdnu s dvojčátky - prvňáčky hlavu jako pátrací balón. Těšila jsem se na rozhovor, ale uvnitř plátku byly jen dvě strohé otázky a nic zábavného. Hodila jsem leták do tříděného odpadu a rozhodla se, že budu muset něco napsat sama.

První týden školy jsme prolétli takovou rychlostí, že až o víkendu jsem se zastavila a pochopila, že přišel podzim a vlaštovky se už scházejí na poradu před odletem. Co se děje na domácí či světové politické scéně, netuším, neb jsem se snažila zorganizovat školní výbavičku, zaplatit šílené peníze krát dvě a rozdělit do správných tašek správné počty toaletních papírů a papírových kapesníků – do třídy a do družiny. Vážně je na tom české školství tak špatně, že nemají ani na toaleťák??

První den školy přišly děti s tím, že mají hned zítra přinést desky na sešity – velké i malé. Ač jsem si na třídních schůzkách v červnu psala každé slovo a dvakrát si přečetla brožurku pro rodiče prvňáčků, někde se stala chyba, máme desky na písmenka, na čísla, ale ty na sešity mi nějak unikly…ještě že máme hned vedle školy papírnictví! Mimochodem výborný marketingový tah. Sehnali jsme.

Následující den jsem opět mířila do papírnictví, tentokrát pro obaly na učebnice. Požádala jsem paní prodavačku o obaly do první třídy, načež paní na mě hned vychrlila rozměry (nikdy jsem si nepamatovala ani rozměry klasické A4, asi nejsem „rozměrový typ“), do háje, proč jsme si ty knihy nevzala s sebou! Paní to zkusila jinak – kolik jich je. To jsem zvládla. Byly 4. A jak se jmenují? Tak to jsem už vůbec netušila. Musela jsem vypadat velmi bezradně, paní prodavačka však evidentně umí pracovat i s totálním ignorantem obalů a učebnic. „Jsou 3 větší a jedna menší – ta menší je Cestička do školy?“ Ptá se paní prodavačka. „Ano, jsou tři větší a jedna menší, jak se jmenuje, netuším, ale je taková divná.“ Odvětila jsem a v tu ránu jsem způsobila v papírnictví poprask, protože jsem řekla, že Cestička do školy je divná. Nicméně jsme se shodli na tom, že to je ta správná kniha. Tak mi paní umotala dvě sady obalů a ptala se mě, jestli už jsme dostali „takovou modrou, co se otevírá takhle“ – pochopila, že o učebnicích se mnou musí komunikovat názorně, posunky a v barvách, víc po mně nemůže chtít ;-). „Ne, ještě jsme ji nedostali.“ Paní odvětila: „tak tu dostanete zítra, chcete si na ni vzít obal hned, nebo si pro něj přijdete zítra znovu?“ „Vezmu si ho hned a zítra si ráda přijdu zas pro něco jiného.“

Další den jdeme s dětmi ze školy a ptám se jich, zda dostaly „takovou modrou knížku, co se otevírá takhle?“ A dostaly! V našem papírnictví nejen vědí, co potřebuji, když tam přijdu, aniž bych to uměla vysvětlit, ale dokonce vědí i to, co budu potřebovat a o čem ještě ani já sama nevím! A proto miluji život na malém městě!

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Simona Novotná Švecová | pondělí 7.9.2015 11:33 | karma článku: 16,77 | přečteno: 711x
  • Další články autora

Simona Novotná Švecová

„Sedni si na prdel a seď!“

Je výrok, se kterým přišla před časem naše dvojčata ze školy. Neslyšela ho však od spolužáků. Ani od školníka, či uklízečky. Nýbrž od paní učitelky. V první třídě.

23.6.2016 v 9:03 | Karma: 30,34 | Přečteno: 5031x | Diskuse| Ona

Simona Novotná Švecová

Jaro v Železných horách

Doufám, že letošní nekonečná zima už brzy odejde a i ve vyšších polohách se jaro nedá zastrašit a probudí nejen první kvítky. Posílám pár jarních obrázků pro krásný den.

3.5.2016 v 9:48 | Karma: 14,02 | Přečteno: 276x | Diskuse| Fotoblogy

Simona Novotná Švecová

Až umřu, nechci do nebe

Pokud jste viděli film Město andělů, vzpomeňte si na scénu, kdy jeden z andělů zaťuká na rameno letovému dispečerovi, který si nevšiml možné kolize letadel na obloze.

14.11.2015 v 21:17 | Karma: 13,14 | Přečteno: 786x | Diskuse| Osobní

Simona Novotná Švecová

Barvy podzimu

Do dnů, kdy slunce jako kdyby nevstalo a zůstalo pod šedou peřinou mraků, posílám barvy, které je prozáří...

28.10.2015 v 16:52 | Karma: 11,30 | Přečteno: 232x | Diskuse| Fotoblogy

Simona Novotná Švecová

Halloweenské šílenství

Z reklam na nás už nějakou chvíli vyskakují různé temné bytosti, opět přichází jeden západní svátek...ač Halloween z duše nemám ráda, o tohle se s Vámi zkrátka musím podělit!

22.10.2015 v 16:03 | Karma: 5,37 | Přečteno: 100x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 775x
Nic není náhoda a o věcech má smysl přemýšlet a mluvit. Kéž je mé psaní podnětem k mluvení a přemýšlení.

Seznam rubrik